نوشته شده توسط : گل نسیم

طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی و سخت می باشد. به همین خاطر همه افراد نمی توانند آن را انجام دهند. افرادی که اقدام به طراحی وب سایت می کنند حتما در این زمینه تخصص دارند و سال های زیادی آموزش دیده اند. اما اگر شما نیز جز افراد آماتور در این زمینه می باشید و میخواهید اقدام به طراحی سایت بکنید بهتر است ابتدا با کارهایی که پیش از ساخت سایت باید انجام دهید آشنا شوید سپس اقدام به ساخت سایت کنید. زیرا تنها در صورتی که این کار ها را قبل از طراحی سایت انجام دهید می توانید یک سایت خوب طراحی کنید. این نکات به شما کمک می کنند تا سایتی اصولی طراحی کنید.

قبل از اقدام به طراحی سایت باید چه کار هایی انجام دهیم؟

اگر به دنبال طراحی وب سایت هستند حتما باید به نکاتی که در ادامه این مقاله ذکر می کنیم توجه ویژه داشته باشید. تا بتوانید یک وب سایت خوب طراحی کنید.

1- چه نوع وب سایتی مدنظر شماست

اول از همه شما باید مشخص کنید چه نوع وب سایتی برای شما طراحی شود. چون همین موضوع روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است.که معمولا وب سایت ها به چند نوع تقسیم می شوند.

طراحی سایت شرکتی

هیچ گونه بازاریابی مانند طراحی سایت شرکتی نمی تواند یک شرکت و اهداف آن را به مخاطبان بشناساند. به همین خاطر امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که اقدام به طراحی سایت اختصاصی برای برند خود می کنند.

همچنین چون طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی موجب جذب مشتریان زیادی می شود. طراحی سایت شرکتی برای همه شرکت ها یک اعتبار به حساب می آید. طراحان این گونه از سایت ها باید قبل از انجام هر کاری با هدف شرکت آشنایی کامل داشته باشند. تا بتوانند سایتی را طراحی کنند که به خوبی معرف برند مورد نظر باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

هر فروشگاهی باید در دنیای مجازی یک سایت داشته باشد. زیرا امروزه افراد به خاطر کمبود وقتی که دارند بیشتر خرید های خود را اینترنتی انجام میدهند. و اگر فروشگاهی در این فضا فعالیت نداشته باشد.

نمی تواند در زمینه فروش محصولات خود رشد کند. همین امر موجب شده است طراحی سایت فروشگاهی طرفدارن زیادی پیدا کند. اما یک نکته مهم که تمام طراحان سایت فروشگاهی باید به آن توجه ویژه داشته باشند. طراحی ساده سایت های فروشگاهی می باشد. زیرا در صورتی که سایت دارای ساختار پیچیده ای باشد کاربر از خرید اجتناب می کند.

طراحی سایت تخصصی

سایت های تخصصی دارای طرفدارن زیادی هستند. و بیشتر مخاطبان آن ها افراد و شرکت های معرفی می باشند که قصد معرفی خود را دارند. این گونه از سایت ها توسط افراد و شرکت های بسیار ماهر به صورت اختصاصی برای فرد و مجموعه خاصی طراحی می شوند. معمولا سایت های تخصصی دارای قیمت بالاتری نسبت به سایت های دیگر هستند. به همین خاطر قبل از اقدام به طراحی حتما بودجه خود را بررسی کنید.

2- انتخاب نام دامنه مناسب

هر فردی قبل از طراحی سایت باید نام دامنه مناسبی برای سایت خود انتخاب کند. زیرا نام دامنه به گونه ای می توان معرف سایت و کسب و کار شما باشد‌. به همین خاطر هنگام انتخاب اسم دامنه باید توجه ویژه ای داشته باشید‌. همچنین باید به این نکته نیز توجه کنید که اگر نام دامنه شما به اسم فردی دیگر باشد می تواند سایت شما را با چالش روبه رو کند.

3- شناخت مخاطبان هدف

برای چه کسی می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که باید از خود قبل از طراحی وب سایت بپرسید. همچنین به این سوال که آیا می خواهید. مخاطبان شهر یا کشور خاصی را هدف قرار دهید؟ یا کل جمعیت جهان باید با شفافیت کامل پاسخ دهید، زیرا این امر بر شدت رقابت تأثیر می گذارد. همینطور مشخص کنید که می خواهید  بر روی چه جنبه هایی تمرکز کنید.

نه تنها این، بلکه باید سن مخاطب، جنسیت، زبان مورد استفاده را نیز مشخص کنید.

4- هدف وب سایت را مشخص کنید

قبل از طراحی وب سایت لازم است بدانید که سایت برای چه هدفی ایجاد شده است. زیرا این امر به شناسایی بسیاری از جنبه های مهم که تاثیر مستقیم بر مناسب ترین روش ساخت وب سایت دارد. و نحوه طراحی آن کمک می کند. در اینجا برخی از مهم اهدافی که برای آنها سایت طراحی می کنند بیان شده اند.
● طراحی سایت برای فروش محصولات و خدمات.

● معرفی شرکت یا برند.

● کمک به کاربران برای برقراری ارتباط با یکدیگر.

● ارائه دروس و دوره های آموزشی.

همچنین اهداف دیگری برای طراحی وب سایت وجود دارد. که بسته به هدفی که می خواهید به آن برسید. و زمینه ای که روی آن کار می کنید متفاوت است. اما مهم است که قبل از شروع ساخت وب سایت، یک هدف یا مجموعه ای از اهداف را در نظر بگیرید.

5- به بودجه توجه کنید

جنبه های مالی باید بلافاصله پس از تعریف طرح وب سایت در نظر گرفته شود. زیرا بدون سرمایه کافی نمی توانید هیچ بخشی از سایت را ایجاد کنید. هزینه های هاست، نام دامنه، ایجاد سایت، نگهداری، بازاریابی، ابزارهای مورد استفاده در تولید محتوا و جنبه های بازاریابی باید در نظر گرفته شود. در صورتیکه که توان پرداخت این هزینه ها را داشتید اقدام به طراحی وب سایت بکنید.

6- دلیلی که بازدیدکنندگان را به سمت استفاده از سایت شما سوق می دهد را مشخص کنید

مشتریان یا بازدیدکنندگان از وب سایت شما استفاده نمی کنند. مگر اینکه منفعت یا ارزش واقعی برای آنها وجود داشته باشد، هدف فقط توصیف آنچه می خواهید به کاربران ارائه دهید است. با این حال، باید دلیلی را جستجو کنید. که بازدیدکنندگان را با توجه به رقابت شدید بین سایر وب سایت ها به استفاده از سایت شما سوق دهد.

برای مثال: اگر می خواهید یک وب سایت برای فروش کتاب های الکترونیکی ایجاد کنید، هزاران سایت وجود دارند که این محصول را ارائه می دهند. بنابراین باید مشخص کنید. چه چیزی سایت شما را از آنها متمایز می کند. و خریداران را وادار می کند از فروشگاه آنلاین شما خرید کند؟ این چیزی است که همیشه هنگام طراحی وب سایت  باید در نظر داشته باشید.

7- چقدر در ساخت سایت تجربه دارید؟

قبل از طراحی سایت، باید میزان تجربه خود را در پیاده سازی سایت یا انجام برخی از جنبه های طراحی وب سایت توسط خودتان بدانید. زیرا این امر تاثیر زیادی در کاهش هزینه های ایجاد وب سایت و به دست آوردن نتایجی که نیازهای شما را برآورده می کند، خواهد داشت. بعد از مشخص کردن تجربه خود می توانید تصمیم بگیرید. که سایت را خودتان بسازید یا به یک شرکت طراحی سایت بسپارید.

8- حق دسترسی به کنترل پنل هاست

انتخاب هاست سریع، ایمن و مقرون به صرفه یکی از مهم ترین اقداماتی است. که باید قبل از طراحی خود انجام دهید. زیرا بر سرعت سایت در آینده و همچنین میزان امنیت آن تأثیر می گذارد. همینطور بهتر است بدانید بسیاری از صاحبان وب سایت ها هستند. که نمی دانند هاست چیست و چگونه از آن استفاده کنند. همین امر آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می دهد. یکی از جنبه های مهمی که باید هنگام طراحی وب سایت در نظر داشته باشید، امکان دسترسی به کنترل پنل هاست خود است.

9- سایت باید با تلفن همراه سازگار باشد

کاربران موبایل بیش از 80 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و این به این معنی است که اگر می خواهید وب سایت خود را توسعه دهید، باید مراقب آنها باشید. در مورد ایجاد فروشگاه اینترنتی باید امکانات خرید از تلفن همراه و اکثر صفحه نمایش تبلت ها و تلویزیون های هوشمند را جستجو کنید.
همچنین این موضوع نه تنها بر تجربه کاربری و میزان پذیرش کاربران از سایت تأثیر می گذارد، بلکه موتورهای جستجو آن ها را به عنوان یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو قرار می دهند.

10- هزینه طراحی سایت

طراحی سایت دارای قیمت های مختلفی است. زیرا عوامل گوناگونی مانند: نوع سایت و شرکت طراحی سایت انتخابی در قیمت گذاری آن تاثیر دارند‌. بنابراین نمی توان یک قیمت کلی برای طراحی سایت بیان کرد.

شرکت طراحی سایت در تهران

 



:: موضوعات مرتبط: طراحی سایت , شرکت طراحی سایت , شرکت طراحی سایت در تهران , شرکت طراحی سایت تهران , بهترین شرکت طراحی سایت , هزینه طراحی وب سایت , طراحی سایت شرکتی , طراحی وب سایت شرکتی , هزینه طراحی سایت شرکتی , قیمت طراحی سایت شرکتی , طراحی وب سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: شرکت طراحی سایت،شرکت طراحی سایت در تهران،بهترین شرکت طراحی سایت،قیمت طراحی سایت،هزینه طراحی وب سایت،ساخت وب سایت،طراحی سایت تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

اگر شروع به راه اندازی یک سایت فروشگاهی جدید کردید که از طریق آن می توانید کالاهای خود را فورا به نمایش بگذارید و شروع به فروش آنلاین نمایید. بی تردید هیچ حد و مرزی در موفقیت آنی کسب و کارتان وجود نخواهد داشت.

داشتن یک وب سایت فروشگاه اینترنتی با ساختار مناسب و کاربر پسند با کمی سرمایه گذاری در زمان و با مطالعه نمونه وب سایت فروشگاهی موفق قابل دستیابی است. به عنوان یک صاحب کسب و کار فروشگاهی، با موانع زیادی روبرو خواهید شد که کاربران را از کلیک کردن روی دکمه خرید باز می دارد. با این حال، ویژگی ها و تلفیق های مناسب تجارت الکترونیک به شما کمک میکند آن موانع را بردارید و یک تجربه خرید بی نقص برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید.

8 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

شکی نیست که یک وب سایت فروشگاهی می تواند یکی از با ارزش ترین دارایی ها برای کسب و کار شما باشد. اما وقتی صحبت از ساخت سایت فروشگاهی می شود، گزینه ها، عملکردها و انتخاب های طراحی بسیار زیاد به ذهن می رسید. بنابراین، چگونه می توانید اساسی ترین ویژگی های نتیجه بخش را برای موفقیت آنلاین خود انتخاب کنید؟ وقتی به بهترین سایت فروشگاهی نگاه میکنید، متوجه میشوید که موفقیت اکثر وب سایت های فروشگاهی برتر با تجربه کلی کاربر و نوع محصولات فروخته شده در جهت رفع نیاز مشتری تعیین میشود.

حال بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به ویژگی های ضروری تجارت الکترونیک بپردازیم!

1-لیست علاقه مندی ها در سایت فروشگاهی

به عنوان شرکتی که محصولات یا خدمات خاصی را ارائه می دهید، نباید در ارائه وبژگی های خدمات خیلی نامقبول و پر مدعا باشید. چرا؟ زیرا مشتریان همیشه به سادگی و راحتی اهمیت می دهند. اگر آنها به نوعی احساس کنند ویژگی هایی که به دنبال آن هستند در طراحی سایت فروشگاهی شما از بین رفته است. دیگر از آن خدمات استفاده نخواهند کرد.

ایجاد تجربه خرید راحت و بی دردسر باعث می شود. بازدیدکنندگان شما زمان بیشتری را در فروشگاه اینترنتی شما بگذرانند و احتمال اینکه مجددا برای خرید بازگردند بیشتر می شود. اگر به کاربران خود اجازه دهید لیست علاقه مندی های خود را در وب سایت شما ایجاد کنند.سایت شما شروع به برداشتن گام هایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مکان هایی می کند که خریداران از گذراندن وقت در آن لذت می برند.

2- تاکتیک های کمیابی

تاکتیک کمیابی چیست؟ کمیابی بخودی خود به معنای کمبود و فقدان کالاست که شرکتها با بکارگیری این مفهوم به عنوان یک تکنیک بازاریابی، در کاربر احساس فوریت را ایجاد می کنید.که اگر الان محصول را خریداری نکنید، تنها شانس خود را از دست خواهید داد در اصطلاح به این تاکتیک در بازاریابی فومو یا ترس از دست دادن می گویند.

خریداران به انگیزه نیاز دارند: اگر صادقانه تر با موضوع برخورد کنیم. تاکتیکهای کمیابی یکی از مؤثرترین روش ها برای دادن انگیزه به مصرف کنندگان است. برای ایجاد احساس ضرورت، باید کاری کنید که آنها باور کنند پیشنهاد شما یک فرصت یکبار مصرف است.

چند نمونه از تاکتیک های کمیابی در طراحی سایت فروشگاهی

پیامی که اعلام میکند "فقط X مقدار محصول باقی مانده است.

تایمر شمارش معکوس

این شامل تخفیف هایی است که فقط برای چند دقیقه، ساعت یا روز در دسترس هستند. برای جلب توجه کردن بهتر فوریت وضعیت، می توانید از عناوین چشم نوازی مانند زمان محدود، فقط امروز، آخرین فرصت و غیره استفاده کنید.

فروش ترخیص کالا

تخفیف های ویژه تعطیلات، و سایر تخفیف های موضوعی نیز به خوبی کار می کنند.

سایت فروشگاهی معروف نیکسون از این تکنیک چندین بار در وب سایت خود استفاده می کند. در بالای سایت فروشگاه اینترنتی، نیکسون پیام های تبلیغاتی را معرفی میکند که بر اساس شما حدس زدید ، تاکتیک های کمبود و فوریت را براساس آن ها ارائه میکند. این شرکت به کاربران یک معامله ویژه می دهد اما فقط برای مدت زمان محدود.

در بالای سایت، نیکسون پیام های تبلیغاتی را معرفی می کند که شما براساس آن تاکتیک های کمبود و فوریت را حدس زدید. این شرکت فقط برای یک مدت زمان محدود به کاربران یک معامله ویژه می دهد.

قیمت سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی کاملا بستگی به امکاناتی داره که نیاز دارین. به عنوان مثال اگه همین الان از طریق اینستاگرام فروش خوبی دارین و فقط دنبال این هستین که فرآیند خرید رو برای مشتری هاتون راحت تر کنین، به امکانات خاصی نیاز ندارین. خب مسلما تو این حالت هزینه طراحی سایت فروشگاهی براتون کمتر میشه.

اما اگه تصمیم دارین از طریق گوگل مشتری جذب کنین، باید وب سایتتون امکاناتی رو داشته باشه که بتونه بازدید کننده ها رو برای خرید ترغیب کنه. چیزایی مثل کیف پول، چند فروشندگی، تخفیفهای پلکانی و ... که مسلما چنین امکاناتی روی هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر مستقیم میذاره.برای اطلاع از دقیق قیمت طراحی سایت فروشگاه اختصاصی میتونید با کارشناسان فروش شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.

3-محصولات مرتبط در سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از ضرورتهای لازم این است که محصولات مرتبط را براساس تجربه خرید مشتریان خود ارائه دهید. آمازون از همین سیستم سفارش برای موفقیت بزرگ سود می برد: 35٪ از درآمد آمازون از فروش لیست محصولات مرتبط تشکیل شده است.

آنها به دو طریق سفارش های محصول را استتار می کنند. اولین مورد سفارشهای در محل است:

  • توصیه های تخصصی در صفحه اصلی حساب آمازون شما.
  • آیتمهای متداول با هم خرید در صفحات تک محصولی.
  • نمایش تاریخچه وبگردی شما.
  • نمایش مواردی که اخیراً مشاهده کرده اید در ادغام با محصولات مرتبط.
  • توصیه هایی بر اساس خریدهای شما.

دوم توصیه های خارج از سایت است:

  • ارسال ایمیل از طرف محصولات پرفروش و پربازدید و به ویژه برندهای معروف.
  • ارسال ایمیل اقلام مرتبط با محصولاتی که به سبد خرید خود اضافه کرده اید یا خریداری کرده اید.

ما می دانیم سایت فروشگاهی آمازون با الگوریتم های پیشرفته به حریم خصوصی مشتری خود بی توجه نیست. اما نکته ی که در مورد استراتژی آمازون وجود دارد: نمایش محصولات توصیه شده در دسته بندی های خاص در سراسر سایت فروشگاهی و تبدیل آن به بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیلی شماست.

4-رسیدن به هدف با صفحات فرود بهینه شده

بهینه سازی موتورهای جستجو سئو بسیار مهم است، به خصوص وقتی صحبت از سایت فروشگاه اینترنتی می شود. همانطور که آقای وندی پیرسال، کارآفرین و ناشر اینترنتی میگوید، «گوگل زمانی شما را دوست دارد که دیگران اول از همه، شما را دوست داشته باشند و این دقیقاً همان چیزی است که ما در مورد آن صحبت میکنیم.

در هر صورت باید بدانید که اگر می خواهید بهترین سایت فروشگاهی باشید باید زحمت بکشید. برای جذب بازدیدکنندگان از سراسر وب، به صفحات فرود بهینه شده از بالا به پایین نیاز دارید. صفحات فرود یکی از مؤثرترین راه ها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش دید وب سایت فروشگاهی شما هستند.

کار شما با به دست آوردن مرتبط ترین و موثرترین کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی است. این مهمترین مرحله بهینه سازی سئو است.  زیرا تقریباً همه چیز حول کلمات کلیدی مناسب می چرخد. مطمئن شوید که کلمات کلیدی چیزهای زیادی در مورد کسب و کار شما می گویند و خیلی کلی و عمومی نیستند. کلمات کلیدی را در تگ عنوان، تگ های سرتیتر(هدر) و توضیحات متا و حتی در نام فایل های تصویری خود قرار دهید.

5-نمایش صفحات محصولات سایت فروشگاهی از طریق عکس های باکیفیت

هیچ چیزی مانند عکس های محصول با کیفیت بالا توجه خریداران را به خود جلب نمی کند. مردم عاشق تماشای کاتالوگ محصولات با تصاویر شفاف و واضح هستند. علاوه بر این، تصاویر بر نظر بیننده نسبت به محصول تأثیر می گذارد. اگر عکس نازیبا و بی کیفیت به نظر برسد، اهمیتی ندارد که چقدر در زندگی واقعی عالی باشد، این محصول از دیدگاه کاربر فوراً جذابیت خود را از دست می دهد.

بهترین مکان برای نمایش عکس ها دقیقا در کنار توضیحات محصول است که درست در قسمت صفحات محصول واقع شده است. می توانید چندین زوایه از علاقه مندی های خریدار را نشان دهید که در صورت لزوم یک گزینه بزرگنمایی را هم اضافه کنید.

تمام وب سایت های فروشگاهی موفق، سعی میکنند حدالمقدر عکاسی محصول را جدی بگیرند. برای مثال، نگاهی به سایت Etsy بیندازید تا متوجه شوید چگونه تصاویر محصولات را برای تماشا از پیش تنظیم می کند. با این حال، سرعت بارگذاری صفحه را فراموش نکنید. قبل از آپلود، تصاویر خود را برای بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید که واضح به نظر می رسند.

6-بخش نظردهی محصولات در سایت فروشگاه اینترنتی

بستن قسمت نظر دهی محصولات کلان قابل قبول نیست. زیرا نقد کردن محصول محرک اصلی مشتری شما است. محصول شما می تواند بهترین تصاویر، توضیحات و ارزش پولی را داشته باشد اما هیچ فروشی را برای فروشگاه اینترنتی شما فراهم نکند در واقع، بدون ایجاد اعتماد در مشتریان خود، در جلب خریداران ممکن است موفق نباشید.

سایت های فروشگاهی معروف نظیر Best Buy، نظرات و انتقادات مشتریان را به بخشی ضروری از وب سایت های خود تبدیل کردهاند. این فروشگاه ها به خوبی می دانند که نظرات یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام بررسی یک محصول به دنبال آن خواهند بود.

فرمول ساده است، شما نظرات، انتقادات و پیشنهادات محصول را درج می کنید، تا مشتریان شما بتوانند ارزش واقعی محصول را ببینند. بهر حال، این بدان معنا نیست که شما باید تمام نظرات منفی را حذف کنید و فقط آنهایی را که از خریداران راضی هستند، بگذارید. در واقع، شما می توانید با پاسخ های کاملا منطقی و معقول به هر نوع بازخورد منفی که دریافت کردید، با تعهد و مسوولیت پذیری، رضایت مشتریان خود را کسب کنید. البته فراموش نکنید که پاسخ متفکرانه در شبکه های اجتماعی میتواند کمک زیادی به پیشرفت شما کند.

7- اعلان انصراف از سبد خرید

بی شک یکی از دردناک ترین مسائلی که مالکان وب سایت فروشگاهی با آن مواجه می شوند، انصراف از سبد خرید است. اینکه بازدیدکنندگان برای دیدن محصولات شما به سایت مراجعه کنند، و تا جایی که محصولات را به اندازه کافی دوست داشته باشند تا به سبد خرید خود اضافه کنند، اما در نهایت بدون خرید از سایت خارج شوند، قطعاً غم انگیز می باشد.

اما در کمال خوش بینی، امکان بازیابی سبد خریدی که مشتری از روی ناچاری رها کرده است، وجود دارد. اعلان های فشار وب چیزی است که وضعیت را نجات می دهد.

برای بازگرداندن مشتریان و افزایش فروش احتمالی، فقط کافی است هنگام ایجاد اعلان های وب، موارد زیر را انجام دهید:

شخصی سازی

از جزئیات شخصی سازی شده (نام و نام خانوادگی، مکان و غیره) برای برقراری ارتباط با کاربر استفاده کنید.

درگیر کنید

با نشان دادن اینکه محصول چگونه با زندگی آنها سازگار است، آنها را جذب کنید. آنها را به این باور برسانید که واقعاً به آن محصولات نیاز دارند.

احساسی کنید

احساسات آنها را تحریک کنید تا دکمه خرید را فشار دهند.

به آنها احساس خاص بودن بدهید

برای محصولاتی که در سبد خرید گذاشته اند، تخفیف های شخصی ارائه دهید. چه کسی از یک تخفیف غافلگیرکننده برای کالایی که به آن علاقه دارد، خوشش نمی آید!.

ایجاد فوریت

به کاربران اطلاع دهید که موجودی محصولاتی که به آنها ارائه می شود تمام شده است و ممکن است دفعه بعد که بازدید کنند، وجود نداشته باشد. این ممکن است باعث شود آنها در تصمیم خود برای ترک سبد خرید تجدید نظر کنند.

موارد حمل و نقل

با ارائه ارسال رایگان یا تخفیف ویژه برای محصولاتی که به سبد خرید خود اضافه کرده اند، آنها را وسوسه کنید.

آمار نشان می دهد که نرخ انصراف از سبد خرید معمولاً بالاست. در هر صورت، این شگردها و اعلان های فشار مناسب باعث فروش بیشتر، کاهش نرخ انصراف سبد خرید و ایجاد پیوند قوی با مشتریان میشوند.

چت آنلاین در طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه تقریباً هر وب سایت فروشگاهی از یک سیستم پیام رسانی خاص به مشتری معروف به چت آنلاین بهره می برد. به عنوان یک قاعده، چت های آنلاین به درستی ادغام شده و خدمات مشتریان شما را بهبود می بخشد و به نوعی سبب اعتبار بیشتر شما می شود.

علاوه بر این، با توجه به الگو ها و منطق پشت سؤالاتی که از طریق چت آنلاین دریافت می کنید، این شانس را خواهید داشت که مشتریان خود را در سطح بسیار عمیق تری درک کنید. پس از آن، حتی میتوانید سؤالات مطرح نشدهای را که دیر یا زود مطرح میشوند را پیش بینی کرده و برای انجام آن ها آمادگی داشته باشید.

به عبارت دیگر، مشتریان باید احساس کنند که شما برای تمام سوالات آنها پاسخ دارید. و مهمتر از آن، آنها باید متقاعد شوند که شما همیشه آماده اید تا در صورت نیاز به آنها کمک کنید. Petco این کار را به خوبی با ویژگی "Chat with an Expert" خود انجام می دهد که به مشتریان اجازه می دهد هر زمان که به مشاوره نیاز داشتند با یک متخصص صحبت کنند.

مزایای استفاده از چت آنلاین در طراحی سایت فروشگاهی

حتما متوجه شده اید که نمونه های بهترین سایت فروشگاهی دارای چت آنلاین هستند. اما چرا شما هم باید آن را داشته باشید؟ خوب، مزایای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

دسترسی در هر زمان

هر مشتری در دنیای مدرن ما برای راحتی و سادگی ارزش قائل است. خوشبختانه با استفاده از چت آنلاین می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید. مشتریان شما می توانند به راحتی با کارکنان شما تماس بگیرند، سوال بپرسند و اطلاعات مورد نیاز را از طریق چت زنده دریافت کنند.

مقرون به صرفه بودن

بله، چت آنلاین نه تنها برای شما بلکه برای کیف پول شما نیز مفید است. به این ترتیب، خدمات مثال زدنی به مشتریان ارائه خواهید کرد و همچنین مقداری در هزینه صرفه جویی خواهید کرد!

در مقایسه با رسانه های سنتی خدمات مشتری، چت آنلاین مقرون به صرفه تر است. بنابراین، با استفاده از چت زنده در وب سایت خود، هم به نتایج مقرون به صرفه و هم موفقیت ملموس در مراقبت از مشتری دست می یابید.

شهرت و معروفیت در کارتون

اگرچه چت آنلاین مقرون به صرفه تر از یک شماره تلفن برای تماس با شما است، اما همچنان از نظر مشتریان گران تر به نظر می رسد. بنابراین، هنگامی که یک پنجره چت آنلاین به طور ناگهانی از جایی ظاهر می شود، باعث می شود مشتریان فکر کنند که شما برای داشتن این سیستم پیام رسانی مشتری سرمایه گذاری زیادی کرده اید. این به نوبه خود به شما کمک میکند شهرت و تصویر برندی قوی داشته باشید.

کسب اطلاعات بیشتر از مشتری

جدای از مقرون به صرفه بودن، درک بیشتر مشتری و شهرت خوب، چت آنلاین مزیت قابل توجه دیگری نیز دارد. چت آنلاین در سایت فروشگاهی به شما کمک می کند تا با مشتریان خود در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید. اگر چت آنلاین با سیستم CRM شما همگام شده است، این یک راه عالی برای جمع آوری داده ها از مشتریان شما و شناخت نیازها، نگرانی ها و رفتارهای آنها است.

اگر شروع به راه اندازی یک سایت فروشگاهی جدید کردید که از طریق آن می توانید کالاهای خود را فورا به نمایش بگذارید و شروع به فروش آنلاین نمایید. بی تردید هیچ حد و مرزی در موفقیت آنی کسب و کارتان وجود نخواهد داشت.

داشتن یک وب سایت فروشگاه اینترنتی با ساختار مناسب و کاربر پسند با کمی سرمایه گذاری در زمان و با مطالعه نمونه وب سایت های فروشگاهی موفق قابل دستیابی است. به عنوان یک صاحب کسب و کار فروشگاهی، با موانع زیادی روبرو خواهید شد که کاربران را از کلیک کردن روی دکمه خرید باز می دارد. با این حال، ویژگی ها و تلفیق های مناسب تجارت الکترونیک به شما کمک میکند آن موانع را بردارید و یک تجربه خرید بی نقص برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید.

8 ویژگی مهم در طراحی سایت فروشگاهی

شکی نیست که یک وب سایت فروشگاهی می تواند یکی از با ارزش ترین دارایی ها برای کسب و کار شما باشد. اما وقتی صحبت از ساخت سایت فروشگاهی می شود، گزینه ها، عملکردها و انتخاب های طراحی بسیار زیاد به ذهن می رسید. بنابراین، چگونه می توانید اساسی ترین ویژگی های نتیجه بخش را برای موفقیت آنلاین خود انتخاب کنید؟ وقتی به بهترین سایت فروشگاهی نگاه میکنید، متوجه میشوید که موفقیت اکثر وب سایت های فروشگاهی برتر با تجربه کلی کاربر و نوع محصولات فروخته شده در جهت رفع نیاز مشتری تعیین میشود.

حال بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به ویژگی های ضروری تجارت الکترونیک بپردازیم!

1-لیست علاقه مندی ها در سایت فروشگاهی

به عنوان شرکتی که محصولات یا خدمات خاصی را ارائه می دهید، نباید در ارائه وبژگی های خدمات خیلی نامقبول و پر مدعا باشید. چرا؟ زیرا مشتریان همیشه به سادگی و راحتی اهمیت می دهند. اگر آنها به نوعی احساس کنند ویژگی هایی که به دنبال آن هستند در طراحی سایت فروشگاهی شما از بین رفته است. دیگر از آن خدمات استفاده نخواهند کرد.

ایجاد تجربه خرید راحت و بی دردسر باعث می شود. بازدیدکنندگان شما زمان بیشتری را در فروشگاه اینترنتی شما بگذرانند و احتمال اینکه مجددا برای خرید بازگردند بیشتر می شود. اگر به کاربران خود اجازه دهید لیست علاقه مندی های خود را در وب سایت شما ایجاد کنند.سایت شما شروع به برداشتن گام هایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مکان هایی می کند که خریداران از گذراندن وقت در آن لذت می برند.

2- تاکتیک های کمیابی

تاکتیک کمیابی چیست؟ کمیابی بخودی خود به معنای کمبود و فقدان کالاست که شرکتها با بکارگیری این مفهوم به عنوان یک تکنیک بازاریابی، در کاربر احساس فوریت را ایجاد می کنید.که اگر الان محصول را خریداری نکنید، تنها شانس خود را از دست خواهید داد در اصطلاح به این تاکتیک در بازاریابی فومو یا ترس از دست دادن می گویند.

خریداران به انگیزه نیاز دارند: اگر صادقانه تر با موضوع برخورد کنیم. تاکتیکهای کمیابی یکی از مؤثرترین روش ها برای دادن انگیزه به مصرف کنندگان است. برای ایجاد احساس ضرورت، باید کاری کنید که آنها باور کنند پیشنهاد شما یک فرصت یکبار مصرف است.

چند نمونه از تاکتیک های کمیابی در طراحی سایت فروشگاهی

پیامی که اعلام میکند "فقط X مقدار محصول باقی مانده است.

تایمر شمارش معکوس

این شامل تخفیف هایی است که فقط برای چند دقیقه، ساعت یا روز در دسترس هستند. برای جلب توجه کردن بهتر فوریت وضعیت، می توانید از عناوین چشم نوازی مانند زمان محدود، فقط امروز، آخرین فرصت و غیره استفاده کنید.

فروش ترخیص کالا

تخفیف های ویژه تعطیلات، و سایر تخفیف های موضوعی نیز به خوبی کار می کنند.

سایت فروشگاهی معروف نیکسون از این تکنیک چندین بار در وب سایت خود استفاده می کند. در بالای سایت فروشگاه اینترنتی، نیکسون پیام های تبلیغاتی را معرفی میکند که بر اساس شما حدس زدید ، تاکتیک های کمبود و فوریت را براساس آن ها ارائه میکند. این شرکت به کاربران یک معامله ویژه می دهد اما فقط برای مدت زمان محدود.

در بالای سایت، نیکسون پیام های تبلیغاتی را معرفی می کند که شما براساس آن تاکتیک های کمبود و فوریت را حدس زدید. این شرکت فقط برای یک مدت زمان محدود به کاربران یک معامله ویژه می دهد.

 

3-محصولات مرتبط در سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از ضرورتهای لازم این است که محصولات مرتبط را براساس تجربه خرید مشتریان خود ارائه دهید. آمازون از همین سیستم سفارش برای موفقیت بزرگ سود می برد: 35٪ از درآمد آمازون از فروش لیست محصولات مرتبط تشکیل شده است.

آنها به دو طریق سفارش های محصول را استتار می کنند. اولین مورد سفارشهای در محل است:

  • توصیه های تخصصی در صفحه اصلی حساب آمازون شما.
  • آیتمهای متداول با هم خرید در صفحات تک محصولی.
  • نمایش تاریخچه وبگردی شما.
  • نمایش مواردی که اخیراً مشاهده کرده اید در ادغام با محصولات مرتبط.
  • توصیه هایی بر اساس خریدهای شما.

دوم توصیه های خارج از سایت است:

  • ارسال ایمیل از طرف محصولات پرفروش و پربازدید و به ویژه برندهای معروف.
  • ارسال ایمیل اقلام مرتبط با محصولاتی که به سبد خرید خود اضافه کرده اید یا خریداری کرده اید.

ما می دانیم سایت فروشگاهی آمازون با الگوریتم های پیشرفته به حریم خصوصی مشتری خود بی توجه نیست. اما نکته ی که در مورد استراتژی آمازون وجود دارد: نمایش محصولات توصیه شده در دسته بندی های خاص در سراسر سایت فروشگاهی و تبدیل آن به بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیلی شماست.

4-رسیدن به هدف با صفحات فرود بهینه شده

بهینه سازی موتورهای جستجو سئو بسیار مهم است، به خصوص وقتی صحبت از سایت فروشگاه اینترنتی می شود. همانطور که آقای وندی پیرسال، کارآفرین و ناشر اینترنتی میگوید، «گوگل زمانی شما را دوست دارد که دیگران اول از همه، شما را دوست داشته باشند و این دقیقاً همان چیزی است که ما در مورد آن صحبت میکنیم.

در هر صورت باید بدانید که اگر می خواهید بهترین سایت فروشگاهی باشید باید زحمت بکشید. برای جذب بازدیدکنندگان از سراسر وب، به صفحات فرود بهینه شده از بالا به پایین نیاز دارید. صفحات فرود یکی از مؤثرترین راه ها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش دید وب سایت فروشگاهی شما هستند.

کار شما با به دست آوردن مرتبط ترین و موثرترین کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی است. این مهمترین مرحله بهینه سازی سئو است.  زیرا تقریباً همه چیز حول کلمات کلیدی مناسب می چرخد. مطمئن شوید که کلمات کلیدی چیزهای زیادی در مورد کسب و کار شما می گویند و خیلی کلی و عمومی نیستند. کلمات کلیدی را در تگ عنوان، تگ های سرتیتر(هدر) و توضیحات متا و حتی در نام فایل های تصویری خود قرار دهید.

5-نمایش صفحات محصولات سایت فروشگاهی از طریق عکس های باکیفیت

هیچ چیزی مانند عکس های محصول با کیفیت بالا توجه خریداران را به خود جلب نمی کند. مردم عاشق تماشای کاتالوگ محصولات با تصاویر شفاف و واضح هستند. علاوه بر این، تصاویر بر نظر بیننده نسبت به محصول تأثیر می گذارد. اگر عکس نازیبا و بی کیفیت به نظر برسد، اهمیتی ندارد که چقدر در زندگی واقعی عالی باشد، این محصول از دیدگاه کاربر فوراً جذابیت خود را از دست می دهد.

بهترین مکان برای نمایش عکس ها دقیقا در کنار توضیحات محصول است که درست در قسمت صفحات محصول واقع شده است. می توانید چندین زوایه از علاقه مندی های خریدار را نشان دهید که در صورت لزوم یک گزینه بزرگنمایی را هم اضافه کنید.

تمام وب سایت های فروشگاهی موفق، سعی میکنند حدالمقدر عکاسی محصول را جدی بگیرند. برای مثال، نگاهی به سایت Etsy بیندازید تا متوجه شوید چگونه تصاویر محصولات را برای تماشا از پیش تنظیم می کند. با این حال، سرعت بارگذاری صفحه را فراموش نکنید. قبل از آپلود، تصاویر خود را برای بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید که واضح به نظر می رسند.

6-بخش نظردهی محصولات در سایت فروشگاه اینترنتی

بستن قسمت نظر دهی محصولات کلان قابل قبول نیست. زیرا نقد کردن محصول محرک اصلی مشتری شما است. محصول شما می تواند بهترین تصاویر، توضیحات و ارزش پولی را داشته باشد اما هیچ فروشی را برای فروشگاه اینترنتی شما فراهم نکند در واقع، بدون ایجاد اعتماد در مشتریان خود، در جلب خریداران ممکن است موفق نباشید.

سایت های فروشگاهی معروف نظیر Best Buy، نظرات و انتقادات مشتریان را به بخشی ضروری از وب سایت های خود تبدیل کردهاند. این فروشگاه ها به خوبی می دانند که نظرات یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام بررسی یک محصول به دنبال آن خواهند بود.

فرمول ساده است، شما نظرات، انتقادات و پیشنهادات محصول را درج می کنید، تا مشتریان شما بتوانند ارزش واقعی محصول را ببینند. بهر حال، این بدان معنا نیست که شما باید تمام نظرات منفی را حذف کنید و فقط آنهایی را که از خریداران راضی هستند، بگذارید. در واقع، شما می توانید با پاسخ های کاملا منطقی و معقول به هر نوع بازخورد منفی که دریافت کردید، با تعهد و مسوولیت پذیری، رضایت مشتریان خود را کسب کنید. البته فراموش نکنید که پاسخ متفکرانه در شبکه های اجتماعی میتواند کمک زیادی به پیشرفت شما کند.

7- اعلان انصراف از سبد خرید

بی شک یکی از دردناک ترین مسائلی که مالکان وب سایت فروشگاهی با آن مواجه می شوند، انصراف از سبد خرید است. اینکه بازدیدکنندگان برای دیدن محصولات شما به سایت مراجعه کنند، و تا جایی که محصولات را به اندازه کافی دوست داشته باشند تا به سبد خرید خود اضافه کنند، اما در نهایت بدون خرید از سایت خارج شوند، قطعاً غم انگیز می باشد.

اما در کمال خوش بینی، امکان بازیابی سبد خریدی که مشتری از روی ناچاری رها کرده است، وجود دارد. اعلان های فشار وب چیزی است که وضعیت را نجات می دهد.

برای بازگرداندن مشتریان و افزایش فروش احتمالی، فقط کافی است هنگام ایجاد اعلان های وب، موارد زیر را انجام دهید:

شخصی سازی

از جزئیات شخصی سازی شده (نام و نام خانوادگی، مکان و غیره) برای برقراری ارتباط با کاربر استفاده کنید.

درگیر کنید

با نشان دادن اینکه محصول چگونه با زندگی آنها سازگار است، آنها را جذب کنید. آنها را به این باور برسانید که واقعاً به آن محصولات نیاز دارند.

احساسی کنید

احساسات آنها را تحریک کنید تا دکمه خرید را فشار دهند.

به آنها احساس خاص بودن بدهید

برای محصولاتی که در سبد خرید گذاشته اند، تخفیف های شخصی ارائه دهید. چه کسی از یک تخفیف غافلگیرکننده برای کالایی که به آن علاقه دارد، خوشش نمی آید!.

ایجاد فوریت

به کاربران اطلاع دهید که موجودی محصولاتی که به آنها ارائه می شود تمام شده است و ممکن است دفعه بعد که بازدید کنند، وجود نداشته باشد. این ممکن است باعث شود آنها در تصمیم خود برای ترک سبد خرید تجدید نظر کنند.

موارد حمل و نقل

با ارائه ارسال رایگان یا تخفیف ویژه برای محصولاتی که به سبد خرید خود اضافه کرده اند، آنها را وسوسه کنید.

آمار نشان می دهد که نرخ انصراف از سبد خرید معمولاً بالاست. در هر صورت، این شگردها و اعلان های فشار مناسب باعث فروش بیشتر، کاهش نرخ انصراف سبد خرید و ایجاد پیوند قوی با مشتریان میشوند.

چت آنلاین در طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه تقریباً هر وب سایت فروشگاهی از یک سیستم پیام رسانی خاص به مشتری معروف به چت آنلاین بهره می برد. به عنوان یک قاعده، چت های آنلاین به درستی ادغام شده و خدمات مشتریان شما را بهبود می بخشد و به نوعی سبب اعتبار بیشتر شما می شود.

علاوه بر این، با توجه به الگو ها و منطق پشت سؤالاتی که از طریق چت آنلاین دریافت می کنید، این شانس را خواهید داشت که مشتریان خود را در سطح بسیار عمیق تری درک کنید. پس از آن، حتی میتوانید سؤالات مطرح نشدهای را که دیر یا زود مطرح میشوند را پیش بینی کرده و برای انجام آن ها آمادگی داشته باشید.

به عبارت دیگر، مشتریان باید احساس کنند که شما برای تمام سوالات آنها پاسخ دارید. و مهمتر از آن، آنها باید متقاعد شوند که شما همیشه آماده اید تا در صورت نیاز به آنها کمک کنید. Petco این کار را به خوبی با ویژگی "Chat with an Expert" خود انجام می دهد که به مشتریان اجازه می دهد هر زمان که به مشاوره نیاز داشتند با یک متخصص صحبت کنند.

مزایای استفاده از چت آنلاین در طراحی سایت فروشگاهی

حتما متوجه شده اید که نمونه های بهترین سایت فروشگاهی دارای چت آنلاین هستند. اما چرا شما هم باید آن را داشته باشید؟ خوب، مزایای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

دسترسی در هر زمان

هر مشتری در دنیای مدرن ما برای راحتی و سادگی ارزش قائل است. خوشبختانه با استفاده از چت آنلاین می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید. مشتریان شما می توانند به راحتی با کارکنان شما تماس بگیرند، سوال بپرسند و اطلاعات مورد نیاز را از طریق چت زنده دریافت کنند.

مقرون به صرفه بودن

بله، چت آنلاین نه تنها برای شما بلکه برای کیف پول شما نیز مفید است. به این ترتیب، خدمات مثال زدنی به مشتریان ارائه خواهید کرد و همچنین مقداری در هزینه صرفه جویی خواهید کرد!

در مقایسه با رسانه های سنتی خدمات مشتری، چت آنلاین مقرون به صرفه تر است. بنابراین، با استفاده از چت زنده در وب سایت خود، هم به نتایج مقرون به صرفه و هم موفقیت ملموس در مراقبت از مشتری دست می یابید.

شهرت و معروفیت در کارتون

اگرچه چت آنلاین مقرون به صرفه تر از یک شماره تلفن برای تماس با شما است، اما همچنان از نظر مشتریان گران تر به نظر می رسد. بنابراین، هنگامی که یک پنجره چت آنلاین به طور ناگهانی از جایی ظاهر می شود، باعث می

 

شود مشتریان فکر کنند که شما برای داشتن این سیستم پیام رسانی مشتری سرمایه گذاری زیادی کرده اید. این به نوبه خود به شما کمک میکند شهرت و تصویر برندی قوی داشته باشید.

کسب اطلاعات بیشتر از مشتری

جدای از مقرون به صرفه بودن، درک بیشتر مشتری و شهرت خوب، چت آنلاین مزیت قابل توجه دیگری نیز دارد. چت آنلاین در سایت فروشگاهی به شما کمک می کند تا با مشتریان خود در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید. اگر چت آنلاین با سیستم CRM شما همگام شده است، این یک راه عالی برای جمع آوری داده ها از مشتریان شما و شناخت نیازها، نگرانی ها و رفتارهای آنها است.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

 



:: موضوعات مرتبط: طراحی سایت , شرکت طراحی سایت , شرکت طراحی سایت در تهران , شرکت طراحی سایت تهران , بهترین شرکت طراحی سایت , شرکت برنامه نویسی , طراحی وب سایت , طراحی وب سایت تهران , ساخت وب سایت , هزینه طراحی وب سایت , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی فروشگاه آنلاین , قیمت طراحی سایت فروشگاهی , قیمت طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی , تعرفه طراحی سایت فروشگاهی , ,
:: برچسب‌ها: طراحی سایت فروشگاهی،قیمت طراحی سایت فروشگاهی،ساخت سایت فروشگاهی،ساخت وب سایت فروشگاهی،طراحی وب سایت فروشگاهی،طراحی فروشگاه آنلاین ،طراحی فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد